Grup de suport pentru părinți – „Între rutine și stereotipii!”

Majoritatea părinților copiilor cu autism se confruntă cu mecanismele stereotipe ale acestora și adesea nu înțeleg comportamentul, nu știu dacă este nevoie să intervină sau nu, dacă intervenția îi poate salva de o criză sau le poate adânci un tantrum. Uneori, constată că aceste manifestări stereotipe îi produc rău copilului și ar vrea să intervină în stoparea lor, dar nu știu dacă și cum să  intervină. Așa că, astăzi, în cadrul grupului de suport pentru părinți, am decis să discutăm despre rutine și stereotipii.

Obiectivul principal al grupului a fost de a-i face pe părinți să înțeleagă care este diferența dintre rutine și stereotipii, iar participarea lor la grup le-a oferit o serie de răspunsuri referitoare la tema sus menționată, după cum urmează:

Stereotipiile sunt comportamente repetitive, care apar constant sub aceeași formă și care nu servesc unui obiectiv adaptativ, funcțional. Totodată, din cauza necunoscutului, persoanele cu autism folosesc strereotipiile, să se ajute singuri, pentru a gestiona anxietatea, frica, furia, și alte emoții negative.

Rutinele sunt activitățile  reper după care se derulează întreaga activitate a unei zile. Ele acoperă nevoile de bază ale copilului și contribuie la dezvoltarea globală a acestuia. Rutinele înglobează, de fapt, activitățile de tipul: sosirea copilului la centru, întâlnirea de dimineaţă, micul dejun, igiena – spălatul și toaleta, masa de prânz,  gustările, plecarea copiilor acasă. Ele sunt obișnuințe devenite necesități, sunt elemente automatizate ale unor acțiuni care fac parte din obisnuințele normale, benefice, necesare pentru copii, prin oferirea unei structuri bine definite a zilei.

 Așadar, cu speranța că părinții au obținut informații prețioase despre tema discutată le mulțumim pentru participare și implicare.

Centrul Delfinul pentru copii cu autism, Bacău

Share

Category: Uncategorized · Tags:

Trimiteti un comentariu, va multumim!



Parteneri

www.mamica.ro

NRCC