VOLUNTARII, ÎNTOTDEAUNA APROAPE DE COPIII CU AUTISM!

voluntar betania

FII VOLUNTAR implicându-te în activitățile Centrului Delfinul pentru copii cu autism, Bacău, alături de o echipă de profesioniști!

Poți oferi sprijin participând la:

  • Campanii de informare și constientizare în cadrul comunității;
  • Activități de PR (postare articole, comunicate media), strângere de fonduri;
  • Campanii de direcționare a 2% din impozitul pe venit, 20% din impozitul pe profit al companiilor;
  • Terapiile de grup si activitățile de socializare cu copiii cu autism (formă de voluntariat care se adresează în special persoanelor cu studii în domeniul psihologiei)

A fi voluntar înseamnă:

  • Să dăruiești din timpul tău, din resursele și cunoștintele tale;
  • Să îți cunoști și dezvolți potențialul;
  • Să îți exersezi și îmbunătățești abilitățile de comunicare;
  • Să fii un bun exemplu pentru cei din jurul tău;

Prin voluntariat poți beneficia de:

  • Experiență pentru a evolua în acest domeniu;
  • Lucru în echipă;
  • Apreciere și feed-back;
  • Dezvoltare personală și profesională;
  • Recomandări și adeverință de voluntariat.

Prin tot ceea ce vei face, vei descoperi că poți aduce un strop de fericire în viața copiilor și a părinților acestora.

Mulțumim oamenilor cu suflet cald care ne-au bucurat cu prezența, cu implicarea și cu dăruirea cu care au venit alături de copiii noștri speciali!

Bucurie, curiozitate și entuziasm

vivariuÎn cadrul activităților de socializare copiii de la Centrul Delfinul au fost încântați de vizita la Vivariu, unde au avut ocazia sa se bucure privind o multitudine de specii de păsări, pești și reptile.
Bucuria, curiozitatea și entuziasmul copiilor ne-au arătat încă o dată că interacțiunea cu animalele este un punct forte în dezvoltarea abilităților sociale.
Legătura cu animalele dezvoltă o relație emoționala care îi ajută să își întărească abilităţile de a înțelege, percepe și simți emoțiile, pentru a face faţă lumii, o lume complexă din punct de vedere social şi mereu în schimbare. Totodată crește încrederea în sine, sporește atenția dar și gândirea, îi ajută să învețe și să rețină informațiile mult mai repede.
Mulțumim personalului de la Vivariul din Bacău, pentru căldura cu care ne-au primit și pentru prezentarea exponatelor.
Echipa Centrului Delfinul

Category: Centrul Delfinul Bacau, Diverse · Tags:

Grupul de suport – sprijin pentru familiile copiilor cu TSA

grup suportFamilia unui copil cu Tulburări de spectru autist (TSA) dezvoltă o serie de sentimente care cu greu pot fi descrise în cuvinte. Statutul de părinte implică multă iubire necondiționată, bucurie dar și durere, speranță precum și tristețe. Deasupra tuturor se află dorința de a-i fi bine copilului și toți părinții, deopotrivă cu personalul specializat implicat în recuperare, doresc un drum ascendent, pe care îl uurmează, în funcție de situație, cu pași mici sau mari, încercând să facă din copil un adult independent.
Ziua unui copil și a familiei acestuia implică o rutină de care copilul are neapărată nevoie și presupune intervenții adecvate în nenumărate momente ce pot deveni învățare, asimilare de comportamente sociale sau de deprinderi care țin de autonomia personală.
Părinții copiilor cu TSA sunt sprijinul de bază în viața acestora. Recuperarea copiilor necesită implicarea întregii familii, iar anumite etape vizează în mod clar familia. Părinții și rudele apropiate trebuie să fie parte integrantă în procesul de recuperare a copiilor și nu simpli observatori. Structurarea timpului, deopotrivă cu structurarea spațiului în care crește copilul alături de familie este primul pas în organizarea eficientă a vieții familiei.
În cadrul ultimei întâlniri s-au evidențiat câteva din nevoile părinților: insuficiența serviciilor de diagnosticare timpurie (informarea și specializarea cadrelor medicale care intră în contact cu copilul în primii ani de viață); nevoia de “respiro” – creșterea unui copil cu TSA este un “job full time”, iar aceste momente de respiro ale părinților pot avea influențe benefice asupra relației părinte-copil;  școlarizare cu program individualizat – necesitatea claselor incluzive în școlile de masă; locații și programe adecvate de recreere și socializare a copiilor; servicii medicale (lipsa informării cadrelor medicale și implicarea acestora în consultarea copiilor); instruirea; formarea; consilierea individuală și de cuplu; informarea și sensibilizarea comunității.
Prin grupul de suport dorim să mobilizăm, încurajăm, informăm și sprijinim familiile copiilor cu TSA în vederea obținerii unui grad cât mai ridicat de recuperare a acestora, urmărind implicarea activă a familiei.

Mazarianu Ana – psiholog
Bixade Ramona – asistent social

Importanța suportului vizual – mijloc de comunicare alternativă

autismÎn cazul copiilor cu Tulburări din spectru autist (TSA) absența limbajului are drept consecință necesitatea utilizării unui mijloc alternativ de comunicare. Un exemplu în acest sens, fiind utilizat pe scară largă inclusiv în familie, este reprezentat de suporturile vizuale. Acestea pot fi folosite pentru a ajuta copiii cu TSA, fiind adaptative, portabile, individuale și pot fi utilizate în multe situații. Nu este niciun secret că folosim în mod constant și pe scară largă astfel de suporturi. Consultăm hărți pentru a ne orienta, avem liste de cumpărături, ne ghidăm în trafic folosind semne de circulație. Toate aceste semne și suporturi vizuale care ne înconjoară ne pun la dispoziție informații, de ajută să ne orientăm, să facem față unor provocări din mediul înconjurător.

Acest tip de semne și suporturi vizuale a fost adaptat și pentru a ușura comunicarea și recuperarea copiilor diagnosticați cu TSA. Micii pacienți învață preponderent în mod vizual, iar oferirea informației în acest fel ajută la încurajarea comunicării, la dezvoltarea limbajului și la deprinderea abilității de procesare a informațiilor. De asemenea se dezvoltă independența, se pun bazele încrederii și crește stima de sine.

Orarele vizuale zilnice asigură copiilor cu TSA structura, confortul și siguranța de care au nevoie și îi ajută să înțeleagă ce vor face în momentul următor sau unde și cu cine vor merge. Orarele vizuale dau posibilitatea copiiilor să fie independenți și îi pot motiva prin faptul că le este clar ce se întâmplă în ziua respectivă.

Trăim într-o lume în care suntem înconjurați de semne. Multe dintre ele s-au dovedit a fi și unelte, remedii pentru a le veni în sprijin celor are au nevoie de susținere. Terapia cu ajutorul semnelor, cea vizuală, este o parte esențială a procesului de recuperare în cazurile copiilor diagnosticați cu TSA. Atât terapeuții cât și familiile au la îndemână mijloace vizuale, semne, care pot face mai ușor procesul de înțelegere, de rezonare al micuților cu TSA cu mediul înconjurător. Lumea semnelor este o lume a alternativelor, a posibilităților nelimitate de acces dincolo de ușile întredeschise care îi ascund, dar nu întru totul, pe copii cu TSA. Suporturile vizuale, orarele, sunt ancore în interacțiune și constituie mijloace extrem de eficiente în stabilirea punților de comunicare cu copii cu TSA.

 

 

Echipa ABA, Centrul Delfinul

Importanța kinetoterapiei la copilul cu tulburări din spectrul autist

kineto3Educând copilul sub aspect motric şi psihomotric prin folosirea exercițiului fizic, învățându-l să își cunoască și să își recunoască în primul rând corpul, să meargă, să realizeze tot felul de mișcări cu corpul și cu membrele într-un mod conștient și voluntar, de fapt îl facem să fie stăpân pe propriul corp, îi îmbunătățim echilibrul fizic și cel mental, îi formăm deprinderile de a folosi corect și eficient obiectele din jur și, nu în ultimul rând, îl ajutăm să dezvolte relații armonioase cu persoanele cu care interacționează.Efectuarea unor activităţi de joc educativ devine eficientă numai dacă se respectă nivelul de evoluție al copilului, capacitatea lui de comunicare, abilitățile de socializare şi nivelul motric. Cel mai adesea, copiii cu autism prezintă limitări ale motricităţii grosiere şi fine, acestea afectându-le participarea la diverse activităţi (fie ele de joc sau funcţionale), punându-şi amprenta asupra dezvoltării cognitive şi emoţionale. De asemenea, sfera psihomotricităţii este destul de afectată. Programul de kinetoterapie, bine structurat, îşi dovedeşte eficienţa atât prin exerciţiile fizice cât şi prin relaţionarea cu copiii, îmbunătăţind capacitatea de percepţie a propriului corp şi de interacţiune cu cei din jur. S-a dovedit că exerciţiile fizice intense au dus la diminuarea agresivităţii, a autostimulării, a comportamentului hiperkinetic şi a stereotipiilor.


Obiectivele generale vizează sfera psihomotrică a autistului şi pot fi structurate după cum urmează:
– Dezvoltarea motricităţii grosiere şi a celei fine;
– Educarea echilibrului static şi dinamic şi al coordonării şi îndemânării;
– Dezvoltarea dominantei, a percepţiei corecte a propriului corp şi a capacităţilor de înregistrare, orientare şi organizare spaţio-temporale.
Mijloacele folosite pentru terapia prin activități ludice la copilul autist sunt diverse. Imitaţia şi jocul, precum şi folosirea diverşilor stimuli (auditivi- cântece, comandă verbală/vocea terapeutului); vizuali (folosirea anumitor culori, a anumitor obiecte, efectuarea diverselor exerciţii în cadrul unor trasee tematice specifice stimulării globale a motricităţii), tactili (atingeri de încurajare/iniţiere a mişcării, ferme sau abia perceptibile) au un rol important în procesul de învăţare motrică.
Programul se adaptează la nevoile individului, în funcţie de abilităţile acestuia. Se impun de asemenea unele măsuri ce cresc şansele de reuşită ale intervenţiei, cum ar fi: reducerea spaţiului de lucru, folosirea unui echipament adecvat, impunerea unor reguli, scurtarea perioadei de intervenţie şi lungirea pauzelor, simplificarea sarcinilor şi scăderea ritmului de execuţie, folosirea comenzilor clare şi concise precum şi demonstrarea acestora.

Category: Uncategorized · Tags: